maanantai 24. maaliskuuta 2014

Herjaako käyttäjäraati?

Painin vielä hetki sitten Googlen käyttäjäraadin kanssa. Eli käyttäjäraati herjasi, kun yritin liittyä uuden blogin lukijaksi.  Vanha matkalaukku -blogin Marjut kuitenkin vinkkasi miten herjaavat ikkunat ohitetaan, joten tein aiheesta pienen informatiivisen pläjäyksen! Käyttäjäraati siis kiusaa seuraavanlaisella ponnahdusikkunalla:
 

Jos tähän asti on päässyt, ei toivoa kannata heittää. Tästä ponnahdusikkunasta on nimittäin  mahdollista liittyä lukijaksi. Klikkaa vain sinistä linkkiä Lisää vaihtoehtoja, jolloin pääset seuraavaan ponnahdusikkunaan.


Sitten vain klikkaa kohtaa Lue, jolloin homma on hoidossa. Aina Google ei tosin tarjoa edes tuota ensimmäistä ikkunaa, jolloin joutuu useamman kerran kokeilemaan liittymistä. Toivottavasti käyttäjäraadin ongelmat korjataan, vai yrittävätköhän ne saada meidät suosiolla Google+-käyttäjiksi? Tämähän haiskahtaa salaliitolta!

EDIT// Kommenttilaatikon keskustelussa nousi vielä esiin tämä toimiva tapa lisätä blogeja: kopioi  blogin osoite osoiteriviltä. Mene Bloggerin hallintapaneeliin -> omat blogit-> lukuluettelo-> lisää-> sijoita osoite ja paina lue. Kiitos vinkkaajat, tämä ei tullut minulle mieleenkään.

13 kommenttia:

  1. En jostain syystä pääse edes tuohon asti.. Herjaa välittömästi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, siihen mulla ei ole jippoa. Kun herjaa välittömästi, olen kokeillut useamman kerran peräkkäin ja joskus sitten onnistuu. Harmi, ettei tästä ollut sulle apua, toivottavasti löytyy ratkaisu!

      Poista
  2. Mä oon ihmetellyt, että mistä täällä blogimaailmassa puhutaan. Mulla ei ole ollut ongelmaa. Mutta huomasin, että mähän toimin ihan eritavalla. Mä kopioin aina blogin osoitteen osoiteriviltä. Meen Bloggerin hallintapaneeliin -> omat blogit-> lukuluettelo-> lisää-> sijoita osoite siihen ja paina lue.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen tosiaan minäkin tehnyt sen tuota kautta jossain vaiheessa, mutta täysin unohtanut sen. Kiitos tästä muistutuksesta, sieltähän se tosiaan onnistuu ilman ongelmia!

      Poista
  3. Todellakin herjaa. Ja näitä jippoja käyttämällä olen pystynyt kirjautumaan aina en tälläkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Terhi, olisikohan tuo Lauran yllä kuvailema toimintatapa toimiva kiertotie meille herjatuille, täytyypä pitää mielessä, jos herjaus jatkuu!

      Poista
  4. Minäkin toisinaan teen niinkuin Laura. Olen huomannut, että kotikoneella tuo sinunkin kertoma jippo onnistuu, mutta koulussa (ei sillä että blogeja siellä lukisin;)), ei päästä minua tuohon asti. Lyö vain ilmoituksen, että pahoittelemme ja blaablaablaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ei nyt koulussa blogeja sentään ;) Hyvä kyllä saada muistutus noista vaihtoehtoisista toimintatavoista, kun en ole mikään tietotekniikkaguru...

      Poista
  5. Tuo on kyllä ollut ärsyttävä ongelma, mut yleensä juuri tuo eka kikkailu on auttanut. Välissä tosin en minäkään ole päässyt tuohon ekaan vaiheeseen, vaan olen sit palannut seuraavana päivänä niin on onnistunut. Ja joskus on tullut ihan lisättyä osoiterivin avulla blogeja lukuluetteloon (niinku Laura mainitsi). Noh, toivottavasti ongelma joskus korjataan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän tuo toki maailmaa kaada, vaikka ärsyttävää onkin. Musta on esimerkiksi kiva käydä vastavierailulla uusien käyttäjäraadin jäsenten luona. Onhan se sellainen verkostoitumisväline täällä blogistaniassa kuitenkin....

      Poista
  6. Herjaa kyllä aika lailla..Pitäis varmaan itsekin vinkata tästä ongelmasta :) Kuvittelin ensin, että se on vain omasta koneesta kiinni, mutta näköjään herjaa muillakin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä voisi vinkata. Tää on juuri tällaista tyypillistä some-toimintaa, että vaahtoamme täällä, mutta kukaan ei muista ilmoittaa Googelle :D Onneksi somen hengessä ollaan myös jaettu selviytymisvinkkejä :)

      Poista

Mahtavaa, jätähän kommentti!