torstai 20. maaliskuuta 2014

Olen leikkelijä

Jotkut tykkäävät kerätä sisustuslehtiä isoiksi pinoiksi ja selailla niitä sitten uudelleen ajan kanssa. Minulla ei ole siihen kärsivällisyyttä. Minä olen niitä, jotka leikkaavat sisustuslehdistä kivoimmat kuvat talteen. Liimailen ne sitten vanhanaikaisesti leikekirjaan (vaihtoehto Pinterestissä surffailulle). Leikekirjani ovat minulle omakoosteisia sisustuskirjoja, joissa kaikkein parhaat ideat on koottu yhteen. Suuri osa sisustusleikkeitäni on neutraalinvärisiä sisustuksia, joissa on ripaus väriä: vihreää, punaista, sinistä, keltaista. Suosikkisisustuksissani on usein myös industrial-henkeä ja jotain boheemiakin. Uskaltaako joku muu tunnustautua leikkelijäksi?




Some like to gather interior decor magazines into big piles and go through them again and again. I don't have the patience for that. I am of the other breed, one of those people who cut out their favorite pics. I gule them the old-fashioned way into a scrapbook (a nice alternative to surfing on Pinterest). My scrapboos are selfmade decor books with all my favorite hand-picked images. Most of the interiors I have chosen are neutral-colored with an accent of color: green, red, gold or ywllow. My favorite decorations also have some industrial vibes and something bohemian as well.

16 kommenttia:

  1. Leikekirjat ovat ihania. Vaikka nykyisin tulee tehtyä Pinterestiin sähköisiä leikekirjoja, on minulla yhä kaksi paksua perinteistä leikekirjaa tallessa. Leikkeet ovat kymmenen vuoden ajalta ja olleet pohjana talon sisustuksen suunnittelussa. Muistan varmasti jokaisen leikkeen ulkoa, niin tarkkaan niitä on tullut tuijoteltua ja haaveiltua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarja, minullakin tuo Pinterest on sellainen jokapäiväinen harrastus ja siellä on helppoa koota tietyn teeman mukaisia kuvia. Leikekirjat puolestaan ovat sellaisia fiilistelyvälineitä, ne ovat sohvalle mukaan kun ruudulla istumisesta on saanut kyllikseen. Onko sinun sisustusmakusi pysynyt samana tuon 10 vuoden ajan, huomaan nimittäin itse, että monet vuosienkin takaiset leikkeet ovat yhä minulle ajankohtaisia.

      Poista
  2. Heiii, mä leikkelen myös! Mut kerään niitä lehtipinojakin... Joistakin lehdistä olen kuitenkin päättänyt luopua, mut säästänyt ne kivoimmat ja inspiroivimmat kuvat. Säilytän niitä yhdessä rasiassa ja niitä on kiva katsella aina toisinaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa, kanssaleikkeilijöitä! Lehtipinot ovat minusta ihanan näköisiä, mutta jotenkin en osaa niitä itselleni kerätä. Johtuneeko tästä pienestä asunnosta, jossa yritän aina vähentää tavaraa....

      Poista
  3. Mä oon leikkelijä!! :) Mulla on A3-kokonen muistikirja, joka tosin loppupäästä alkoi mennä piirtelyksi ja maalailuksi + kuositteluksi koulujuttujen vuoksi. Onneks noita kirjoja saa aina lisää;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen yrittänyt pitää luonnosteluvihkoa kaikenlaisille diy-ideoille, mutta yleensä luonnokset päätyvät irrallisille lappusille. Millaisia juttuja olet tuohon isoon muistikirjaan leikellyt ja luonnostellut? Kuulostaa muuten herkullisen isolta leikkelijän temmellyskentältä :)

      Poista
    2. Mä oon leikelly sinne erilaisia sisustuskuvia, alkuun isoja ja sitten liittäny samalle aukeamalle esimerkiksi värikarttoja tai jotain pikku sälää (tyynyt, tapetin palat yms.) :)
      Lyijykynällä tullut luonnosteltua ja piirreltyä muutamia kalusteita. Sitten löytyy jonkinlaisia printtejä, kankaanpaino kurssi alkamassa taas - sitä varten :)

      Poista
    3. Oi, kankaanpainanta kuulostaa hauskalta. Mulla haaveena koluta joku päivä kaikki kansalaisopiston kädentaidot-kurssit läpi ja kokeilla kaikkea mahdollista.

      Poista
    4. Paljastauduin itsekkin omassa blogissani leikkelijäksi. Kuvasi olivat niin kivoja, vaihtelua sisustuskuville :) Tästä olisi voinut laittaa haasteen melkein pystyyn ;)

      Poista
  4. Voi, varmaan jotenkin terapeuttista puuhaa - voin kuvitella. :)


    http://www.pienilintu.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. On kyllä, en kovin usein noita leikkeiltä liimaile, mutta sitten innostun ja pari iltaa putkeen asettelen ja sommittelen :)

    VastaaPoista
  6. Onpa sulla tyylikäs kirja siellä! Itse jemmaan noita sisustuslehtiä, joskus aikaisemmin revin lehdistä kiinnostavat sivut ja laitoin talteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, Johanna! Tykkään noista vähän isommista ja tukevammista kierrekantisista kirjoista, ne kestävä kulutustakin.

      Poista
  7. Vein juuri viimeviikolla kaksi isoa kassillista sisustuslehtiä lehtikeräykseen.....nyt alan keräämään uusia pinoja...tuo kyllä kuullostaa kivalta idealta...taidan alkaa keräämään vaan kauneimpia kuvia mielenkiintoisista jutuista..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Irmastiina, se on kyllä kivaa puuhaa. Yleensä säilön leikkeitä pitkään ja kun on tullut tarpeeksi suuri varasto, ryhdyn toimeen. Mutta on sekin hyvä, jos uskaltaa vaan rohkeasti luopua sisustuslehtipinoista, tuleehan niitä tosiaan aina uusia!

      Poista
  8. Tämä on aivan hurmaavaa! Pinterestin myötä oma leikkelyni loppui, mutta ihanaa, että sinä vielä teet näitä! Älä koskaan lopeta :)

    VastaaPoista

Mahtavaa, jätähän kommentti!