torstai 24. huhtikuuta 2014

11 asiaa + 11 vastausta + 11 blogia

Ihana talo maalla - blogin Jaana laittoi hauskan kysymyshaasteen jokunen aina sitten ja nyt on aika pureutua sen kimppuun. Kiitokset Jaanalle! Haasteen tarkoituksena on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, joilla on alle 200 lukijaa. Ja tämän jutun kuvitushan ei sitten liity vastauksiin oikein mitenkään, hajaotoksia arkistoista.


Tässä siis ensi alkuun 11 asiaa minusta:
1. Olen koiraihminen, mutta meillä on kaksi kissaa.
2. Olen perusluonteeltani rauhallinen, mutta toisaalta saatan olla äkkipikainen: kuohahdan ja tyynnyn nopeasti.
3. Haaveilen työpajahuoneesta, jossa olisi viimeisen päälle kaikki sähkötyökalut ja voisin rauahssa rakentaa vaikka jakkaran tai pöydän.
4. Rakastan kapriksia.
5. Uskon, että olen parhaimmillani vasta yli nelikymppisenä.
6. Pidän muutoksesta, ja jos sitä ei ole, luon sitä itse.
7. Olen erakkoluonne, enkä välttämättä tarvitsisi paljoa sosiaalista kanssakäymistä.
8. Olen asunut Englannissa, Irlannissa, Ruotsissa ja Yhdysvalloissa.
9. Minulle tulee hyvä olo, kun olen aktiivinen ja saan päivässä paljon aikaiseksi.
10. Olen kiinnostunut laulutekniikasta, valokuvaustekniikasta, ompelutekniikasta, eli haluan tietää millaisista osa-alueista kauniit lopputulokset syntyvät.
11. Juoksen mielelläni pitkiä matkoja.


Jaanan kysymykset minulle:
1. Mikä on parasta ajanvietettä silloin kun olet yksin?
Laulaa, lähteä rauhassa juoksulenkille tai kirpputorille.
2. Mikä on paras kirppislöytösi ikinä?
Minulla ei ehkä ole mitään korvaamatonta löytöä, mutta paras on sellainen, joka kestää kerta toisensa jälkeen tavaroiden karsinnat ja jää asumaan meille pitkäksi aikaa.
3. Kenet julkkiksen ottaisit mukaasi autiolle saarelle?
Tämä on vaikea. Olenhan erakkoluonne, eli luultavasti olen mennyt autiolle saarelle ollakseni ihan yksin :D Mutta ottaisin varmaan Foo Fightersin Dave Grohlin. Se voisi opettaa mulle rokkilaulannan perusteet!
4. Minkä kirjan olen lukenut useampaan kertaan?
Olen lukenut Eckhart Tollen Läsnäolon voiman monta kertaa.
5. Milloin olet viimeksi saanut olla itsestäsi ylpeä?
Kun hermo on pitänyt lasten kanssa vaikeassa tilanteessa. 
6. Mikä on mielenkiintoisin omistamasi esine?
Kamera, koska sillä saa niin paljon mielenkiintoista aikaan!
7. Mikä on päähänpinttymäsi?
Apua, niitähän varmaan riittää. Tietyt siivousjutut pitää tehdä minun tavallani: kuten lakanoiden taittelu. Ja puhtaita pyyhkeitä ei saa laittaa ovien päälle kuivumaan!
8. Mikä nyppii sinua eniten ihan tavallisena arkipäivänä?
Se, kun eräät pienemmät perheenjäsenet asettuvat poikkiteloin perusrutiinien suorittamisessa: siivous, hampaiden pesu, kylvyssä käyminen. You name it!
9. Mitä tekisit toisin?
Kouluttautuisin puusepäksi tai putkimieheksi.
10. Mikä on ollut mieleenpainuvin matkasi ja miksi?
Matka junalla Moskovasta Venäjän halki Mongoliaan. Mieleenpainuvaa (mutta ei aina niin mukavaa) oli myös matkustaa Mongolisassa ja vierailla paimentolaisten jurtissa. Ja myös viimeisin matka Malesiaan.
11. Mitä haluaisit kysyä itseltäsi ja miten vastaisit?
Teetkö parhaasi sillä, mitä sinulle on annettu? Ja vastaan: En riittävästi.


Huh, nyt en taida jaksaa keksiä omia kysymyksiä. Mutta mainioita alle 200 lukijan blogeja on vaikka kuinka paljon, kokeilepa näitä linkkejä: 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10/11. Tuntuu, että olen haastanut viime aikoina suunnilleen kaikki lukulistallani, joten en nyt heitä virallista haastetta. Jos kuitenkin joku mainituista tai joku muukin alle 200 lukijan bloggaaja siellä innostuu, käytäpä noita Jaanan hauskoja kysymyksiä! Laita linkki kommenttilaatikkoon ja tulen ehdottomasti lukemaan vastaukset. Alla vielä haasteen "viralliset" ohjeet. Peace out!

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään
2. Pitää vastata haastajan 11 kysymykseen
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Sitten tulee valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun tulee kertoa kenet olet haastanut.

12 kommenttia:

  1. Kiitos linkittämisestä :) Ja linkkivinkeistäkin! Pidän hirmu paljon siitä, että ihmiset kertovat itsestään kiinnostavia yksityiskohtia. Niistähän meidät on tehty.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilo oli minun puolellani, tykkään blogistasi tosi paljon! On kyllä itsekin hauska lukea tällaisia juttuja muiden kirjoittamina, yksityiskohdat tosiaan luovat kuvan ihmisen olemuksesta.

      Poista
  2. Näitä on aina kiva lukea! :)

    VastaaPoista
  3. Vastaukset
    1. Ollos hyvä, ja sitten vaan haasteen pariin, jos intoa ja energiaa riittää ;)

      Poista
  4. Apua, tarkoittaako tämä sitä, että minut on haastettu? Yritän! Kiitokset valinnasta <3 Oli kiva lukea sun vastaukset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No periaatteessa kyllä, mutta olen viljellyt noita haasteita viime aikoina joka suuntaan, joten en hiillosta. Mutta olishan se kiva :)

      Poista
  5. Olipa mielenkiintoisia blogeja sulla tuossa listassa! Blogeja selatessa usein hämmentyy, kuinka paljon Suomessa on taitavia ja lahjakkaita (valokuvat, kädentaidot, kirjoitukset...) ihmisiä. Siis hyvähän se vaan on! Haastetta oli kiva lukea, joten saattaapa olla, että nappaan sen täältä mukaani.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tosi taidokkaasti tehtyjä blogeja on paljon ja mietin usein miten paljon ihmiset käyttävät aikaa ja vaivaa blogiensa tekemiseen, se on aika huikeaa! Nappaa mukaan, olisi kiva lukea sun vastauksia!

      Poista
  6. Nää on aina niin antoisia ja mielenkiintoisia. Niin nytkin :)

    Puhtaista pyyhkeistä samaa mieltä. Ja toi junamatka - sen tahtoisin joskus kokea. Mä pidän itseasiassa listaa unelmakohteista. Se lukee siellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiva kuulla, itse ajattelin, että kiinnostavatkohan mun jorinat ketään :D

      Toi junamatka oli hieno ja saattaisin tehdä reissun joskus uudestaankin, se oli niin mieleenpainuva...nyt tekisin niin, että ostaisin lipun osissa, eli jäisin muutamaan kaupunkiin matkalla. Silloin mentiin suorilla Mongoliaan.

      Poista

Mahtavaa, jätähän kommentti!